لوگو کاریو | حمایت،شفافیت و آگاهی

چالش های حقوق و دستمزد

چالش های حقوق و دستمزد

چالش های حقوق و دستمزد

جبران خدمات كه از آن با عنوان حقوق و دستمزد هم نام برده می شود، از جایگاه و اهمیت خاصی در شركت های كوچک و بزرگ برخوردار می باشد.

کاریو؛ یکی از چالش هایی که معمولا اکثر حسابداران باهاش مواجه هستند، محاسبه حقوق و دستمزد پرسنل هست. به این دلیل که محاسبه اشتباه حقوق و دستمزد پرسنل، هم از لحاظ قانونی و هم از لحاظ شرعی میتواند مشکل ساز باشد.

همچنین اطلاعات كافی نداشتن از قوانین كار و تامین اجتماعی نه تنها بر حقوق و دستمزد پرسنل، بلکه بر کسورات و تعهدات قانونی تأثیر می گذارد. این اشتباهات می تواند بر مالیات، تعهدات دولتی، حقوق بازنشستگی و موارد دیگر تأثیر و حتی باعث نارضایتی پرسنل شود و جرائم سنگینی را در پی داشته باشد.

محاسبه حقوق و دستمزد پس از گردآوری و اطمینان از صحت آنها باید انجام شود تا ضمن پرداخت حقوق پرسنل، بتوانیم تعهدات قانونی سازمان را در مهلت قانونی انجام دهیم.

یكی از طبقه بندی های مهم، طبقه بندی انواع استخدام كاركنان می باشد كه معمولا دشوار می باشد. طبقه‌بندی کارکنان نیمه وقت و تمام وقت، پیمانکاران فصلی و روزمزد و… می توانند فرایندهای مختلفی داشته باشند. اگر یک پرسنل طبقه بندی نادرست شود، می تواند بر محاسبه حقوق و دستمزد ماهانه و یا مزایای بازنشستگی پرسنل تأثیر بگذارد و همچنین بر نحوه برخورد با کارگر تحت قوانین بیمه و مالیات تأثیر بگذارد.

از موارد دیگر، این است که نحوه و زمان استفاده مناسب از فرمول ها و قوانین محاسبه حقوق و دستمزد متفاوت است. در صورتی که یک اشتباه کوچک میتواند به کل محاسبات را تغییر دهد که این اشتباه میتواند تبعاتی را به همراه داشته باشد.

به همین خاطر، بعضی از حسابداران به دلیل عدم اطمینان از محاسبات حقوق و دستمزد پرسنل، در زمان درخواست پرسنل جهت دریافت فیش حقوقی خود، خودداری می کنند.

همچنین تهیه لیست بیمه و مالیات و پرداخت آنها از جمله تعهدات قانونی است كه باید در مهلت قانونی انجام شود تا مشمول جرائم نشود که این موارد بسیار حائز اهمیت است و همینطور برای برخی از حسابداران مسئله ساز هست.

حال، با توجه به چالش های موجود گفته شده برای حسابداران و کارکنان، تیم کاریو به دنبال حل این مشکلات و چالش هاست.

پس همراه ما باشید.

یک پاسخ بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.